Welcome to our website !

Bezzeg az én időmben… avagy rajzfilmek régen, és animációs filmek most

By 2:59 ,

Sziasztok :)

Ma egy olyan rövidke cikkel jelentkezem, amelyet szerintem nem csak én vettem észre, hanem közületek is sokan. Gyerkőcöknek szóló filmekről lesz szó.

Kellemes olvasást kívánok hozzá :)









Először is nézzétek meg pl. A Szépség és a Szörnyeteget, majd az Így neveld a sárkányodat. Mielőtt még bárki megkövezne, én is meg szoktam nézni, sőt kedvelem a mostani 3d animációs okosságokat, hiszen nem vagyok 70 éves. Ettől függetlenül számomra, valahogy nem ugyan az az élmény.

Mindig, amikor megnézek egy régebbi Disney rajzfilmet, eszembe jut, hogy annak idején milyen alkotások születtek, amiknek alig vártuk a megjelenését videokazettán. Persze ez biztosan most is így van, bár mostmár leginkább apu és anyu letöltik az Internet nevű találmányról, és a gyerkőcnek nem jut olyasfajta izgalom, mint nekünk, akik a ’90-es évek szülöttei vagyunk.

Tudom, hogy fejlődik a technológia, de vajon feltétlenül szükséges e a gyerekeknek ilyen filmeket gyártani. A legtöbb poént szerintem általában nem is értik, pedig nekik szólnak legfőképp. Nyilván vannak olyan rajzfilmek, amik inkább a felnőtt közönséget veszik célba, de szerintem azokat a filmeket, amik a gyerekeknek szólnak, nem kéne felnőttesíteni.



Van a másik véglet is. Az a legszörnyűbb, amikor meglátom a televízióban a Mickey egér játszóterét, melyben olyan nagyszerű feladatokat adnak a gyerekeknek, hogy párosítsanak össze zoknikat, és hasonlók, de még ha nem is ez a gond, hanem az, hogy mindezt olyan stílusban teszik, amitől a falra lehet mászni. Persze biztos van olyan gyerek, aki a műsor alatt interaktívan részt vesz a feladatok megoldásában, de valahogy számomra idegesítő volt, semmint szórakoztató.



Az én gyermekkoromban ilyesmi volt a Teletubbies figurák világa, de valahogy még az is jobb volt, mint a mostaniak. Mondjuk úgy, hogy nem volt ilyen szájba rágós.

Minden esetre ha lesznek gyermekeim, biztosan azokon a rajzfilmeken fognak felnőni, amin én is, nem a Mickey egér játszóterén, és hasonló dolgokon, melyben olyan, mintha kicsit bugyutának állítanák be a gyerkőcöt.


Nektek mi a véleményetek?


You Might Also Like

0 megjegyzés